Alan Adınızı Ticari Markalandırma - Domainci

Listeleniyor: Bloglar
Alan Adınızı Ticari Markalandırma - Domainci
53 Son Güncelleme: 07-02-2021 19:59
Alan Adınızı Ticari Markalandırma - Domainci

Markanızın ticari markasını oluşturmak, işinizi kurmanın önemli bir adımıdır. Alan adınızı da ticari markalaştırabileceğinizi biliyor muydunuz? Bir alan adı, müşterilerinizin sizi ve web sitenizi bulmasını mümkün kılar, bu da alanınızın çevrimiçi kimliğinizi temsil ettiği anlamına gelir. Bazı özel durumlarda,  Domainci Patent ve Ticari Marka  Ofisine ticari marka olarak bir alan adı kaydedebilirsiniz . 

Ticari marka, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi rakiplerinizden ayırır. Her alan adı bir ticari marka niteliği taşımasa da, çevrimiçi varlığınızı oluştururken kontrol etmeye değer olabilir. Alan adınızın bir ticari marka olarak nitelendirilebilmesi için en azından aşağıdaki nitelikleri yerine getirmeniz gerekir:

  1. Etki alanınız farklıdır veya müşterileriniz adınızı internet işletmenizle ilişkilendirir ve
  2. Alanın sahibi olarak, bu adı mal ve / veya hizmetlerin satışı ile ilişkili olarak ilk kullanan sizsiniz.

Web siteniz her ikisinde de faturaya uyuyorsa, alan adınızı ticari markalamayı düşünebilirsiniz.

Alan adınızdaki bir ticari marka, benzer bir adı kullanan ve benzer mal veya hizmetler sunan herhangi bir rakip şirket ile ad hakkına itiraz etmenize olanak tanır. Bu meydan okuma yeteneği, herhangi birinin kimliğinizi ve / veya işinizi ve trafiğinizi çalmasını engeller.

Bir ticari markanın çevrimiçi işletmeniz için sunduğu korumanın yanı sıra, ticari markalaşmayı sürdürmek için başka nedenler de vardır. Müşterinin gönül rahatlığından parasal avantajlara kadar, alan adınızı ticari markalaştırmak, işletmeniz için çevrimiçi olarak yararlı olabilir.

Bununla birlikte, alan adınızı ticari marka haline getirip getirmeme konusunda karar verirken, nedenlerden üçü diğerlerinden daha önemlidir.

Ticari Marka İçin Büyük Üç Neden

1. Yalnızca Çevrimiçi İşletme

İşletmeniz tamamen çevrimiçiyse, alan adınız işletmenizin tüm kimliğidir. Bu yalnızca çevrimiçi bağlam, müşterilerinizin sizi tanımasının ve sizinle etkileşimde bulunmasının tek yolu olduğundan adınızı korumaya büyük önem verir. Yalnızca çevrimiçi bir işletme olmak, ticari marka korumasına olan ihtiyacı daha da kritik hale getirir. 

Onaylı bir anlaşmazlık çözümü sağlayıcısına bir UDRP dosyalamak, daha düşük bir maliyet, daha hızlı çözüme olanak tanır ve alanı iptal etme veya aktarma seçeneği sunar.

2. Şirket Adı ve Markası

Şirketiniz için kullandığınız aynı alan adını kullanırsanız, adınıza ve imajınıza zarar verme olasılığı artar. Hiç kimse alan adınızla aynı adı kaydettiremezken, adınıza bir “alternatif” yaratma şansı vardır (yani facebook yerine facedook). Bu tür yazım hataları ve alternatif alan adları, genellikle müşterilerinizin bilgilerini çalmak için kimlik avı siteleri olarak çalışır. Adınızdaki bir ticari marka, bu alternatiflerden herhangi birinin ortaya çıkması durumunda, bu alternatiflere erişimlerini iptal etmek için tam haklara sahip olmanızı sağlar.

3. Alternatif Uzantılar Satın Almak İstemiyorsunuz

Yukarıda bahsedilen kimlik hırsızlığına karşı korumanın aynı çizgisinde, bir ticari marka sizi alan adınızın diğer uzantılarını satın almak zorunda kalmaz. Kimlik avı sitelerinin alanınızın alternatif yazımlarını kullanmasını engellemenin bir başka yolu da bu adları sizin için kaydetmektir. Örneğin, Coca-Cola 2013 yılında “ahh” reklam kampanyasını başlattığında, ahh.com alan adının yazılışının 61 varyantını satın aldı (61 saate sahip bir alan dahil). Ancak, etki alanınızın her türlü yazımını satın almak için zamanınız veya paranız olmadığını varsayarsak, bir ticari marka, başkalarının kimliğinizi çalmasını engelleyebilmenizi sağlar.

Alan Adınızı Ticari Markalandırmak İçin Diğer Nedenler

Etki alanınızı ticari markalaştırmak için yukarıdaki üç neden en önemlisiyken, etki alanı adınızı ticari markalamayı düşünmeniz için başka iyi nedenler de vardır.

Geçerlilik Kanıtı -  Etki alanınızı ticari markalaştırmak, yalnızca işletmenizin münhasır mülkiyetine sahip olduğunuzu kanıtlamanın bir yoludur, aynı zamanda bir mal / hizmet sağlayıcısı olarak geçerliliğinizi de gösterir. Müşterileriniz sitenizin saygınlığından şüphe duyuyorsa, bir ticari markaya sahip olmak onlara gönül rahatlığı sağlamanın güzel bir yoludur.

"Cybersquatters" a Karşı Koruma -  Bir bilgisayarı ve internet bağlantısı olan herkes bir alan adı kaydedebileceğinden, "siber savaşçılar" gerçek ve bol miktarda tehdit oluşturur. Cybersquatters, adınızla aynı veya aldatıcı bir şekilde benzer bir alan adı (veya birden çok) kaydeden ve ardından bu alanları size yüksek bir fiyata satmaya çalışan kişilerdir. Kimlik avı web sitelerine çok benzer şekilde, siber savaşçılar da çevrimiçi yaşama yeteneğiniz için gerçek bir sorun teşkil eder. Bir ticari marka yalnızca bu gecekonduları önlemeye yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda onlar tarafından yapılan zararları tahsil etme şansı da sağlar.

Dava Hakkı -  Ticari markalı adınız size karşı kullanılırsa veya işinize zarar verecek şekilde taklit edilirse, ticari markalı bir ad size tazminat davası açma ve tazminat alma hakkı verir. Tazminatlara bu erişim yalnızca paradan tasarruf etmenizi sağlamakla kalmaz, aynı zamanda çevrimiçi varlığınız konusunda size gönül rahatlığı sağlamalıdır.

Varlıklar -  Ticari markalı bir alan adı da bir varlık olarak kabul edilir. İsim için ödeme yaptığınız ve ticari markalama sürecinden geçtiğiniz için, alan adına ilişkin tüm haklara sahipsiniz ve bu nedenle, satılabilir bir varlıktır. Bu sahiplik, işletmenizi satmaya karar vermeniz durumunda, alan adınızın talep ettiğiniz miktarın bir parçası olabileceği anlamına gelir. Başka bir deyişle, bir ticari markayı tescil ettirmek için peşin ödediğiniz para, işletmenizi satmaya karar vermeniz durumunda önemli bir kâr anlamına gelebilir.

Gelecekte Kullanım -  Belki web sitenize başlamadan önce ticari marka hakkında daha fazla bilgi edinmeye çalışmak için bu makaleyi okuyorsunuz. Hazırlandığınız için tebrikler! Ancak, ticari markayı kaydettirmeden önce sitenize başlamak için beklemeniz gerekmez. Tek yapmanız gereken, kullanım amacınızı ABD Patent ve Ticari Marka Ofisi (USPTO) ile kanıtlamaktır ve alan adınız üzerinden bir ticari marka alabilirsiniz (söz konusu adı altı ay içinde kullandığınız sürece). Gelecek için bu ticari markalama yeteneği, işleme işinizin web geliştirme aşamasının bir parçası olarak başlayabileceğiniz ve daha sonra yapma zorluğundan kaçınabileceğiniz anlamına gelir.

Sonuç

İster çevrimiçi işinize yeni başlıyor olun , ister  tuğla ve harç şirketinizi internete genişletmeye çalışıyor olun, ya da henüz markanızı markalaştırmaya başlamamış olun, ticari marka işinizin vazgeçilmez bir parçasıdır. İtibarınızı zedelemek isteyen kimlik avı web sitelerini savuşturmaktan işletmenize başka bir varlık eklemeye kadar, alan adınızı ticari markalaştırmak sizin için doğru şey olabilir.

Etki alanınızı ticari markalama sürecini başlatmanın en iyi yolu, USPTO'nun web sitesini kontrol etmek ve halihazırda mevcut benzer ticari markaların olmadığından emin olmak için istediğiniz adı aramaktır. Bir ticari marka veya fikri mülkiyet avukatına danışmak, en iyi eylem planını belirlemenize ve ticari markanızı takip etmenize yardımcı olacaktır.

Bir avukat tutmak veya doğru ismi aramak için zaman harcamak istemiyorsanız, 101 alan adı  kurumsal marka hizmetleri de yardımcı olabilir. USPTO kayıtlarını elimizde tutuyoruz, böylece müşterilerimizi tescil ettirmeden önce olası ticari marka ihlali konusunda bilgilendirebiliriz. Kendiniz ve işiniz için neyin en iyi olduğuna karar vermek üzere tüm bilgilere sahip olmak için doğru tavsiyeleri aldığınızdan emin olun. 


Disqus Yorumları

POPÜLER BLOGLAR / Domainci

Domain satışı ile para kazanmak Bloglar

Domain satışı ile para kazanmak

529 12.01.2021 12:16
Whois Gizlilik Kullanımı - Domainci Bloglar

Whois Gizlilik Kullanımı - Domainci

181 08.02.2021 21:59
Domainci.com.tr Tanıtım Bloglar

Domainci.com.tr Tanıtım

154 03.01.2021 23:23

Ödeme Yöntemleri / Domainci

WhatsApp
908504668361