Müşterileri Elde Tutma Taktikleri

Listeleniyor: Bloglar
Müşterileri Elde Tutma Taktikleri
32 Son Güncelleme: 07-02-2021 19:39
Müşterileri Elde Tutma Taktikleri

Sizinkine benzer hizmetler sunan bu kadar çok şirket ile çevrimiçi müşterileri elde tutmak zor olabilir. Nihai hedef yeni müşteriler edinmek ve onları sonsuza kadar ellerinde tutmak olsa da, bunu yapma şansı hala zorludur.

Teknolojideki gelişmeler ve değişen müşteri ihtiyaçları çoğu zaman bugün müşterinize sunduğunuz şeyin daha sonra yetersiz kalabileceği anlamına gelir. Ancak, çevrimiçi müşterileri elde tutarken atabileceğiniz birkaç adım vardır.

çevrimiçi müşterileri elde tutmak

Birinci Sınıf Müşteri Hizmeti Sağlayın

Kötü müşteri hizmetleri, müşterilerin ayrılması ve bir daha geri dönmemesi için düz bir yol olabilir . Dünyanın en iyi ürününü sunabilirsiniz, ancak müşterileriniz bir sorun olduğunda sizinle kötü bir deneyim yaşarsa , ihtiyaçlarını daha az güçlükle karşılayabilecek bir şirkete gitme ihtimali vardır.

Mükemmel müşteri hizmetleri, müşterilerinizin isterlerse bilgileri kendileri bulabilmeleri için iyi seçilmiş bir SSS sayfası sağlamayı içerir. Aramayı daha sezgisel hale getirmek için, özellikle mobil cihazları kullanan istemciler için kolay erişilebilir ve kullanılabilir içerik oluşturun.

 

Müşteri Deneyimini Kişiselleştirin

Hedef kitleniz için bir hizmet geliştirirken, her müşterinin ihtiyaç duyduğu şeyde benzersiz olduğunu unutmayın . Neyse ki, sunduğunuz içeriği uyarlamak için müşteri geri bildirimini kullanabilirsiniz. Amacıyla yararlı geri bildirim toplamak , onlar size geliştirmek veya ne takdir ne istiyorsunuz sitenizi ziyaret eden kullanıcılara sormak için web sayfalarının alt kısmında bir geri besleme kutusu ekleyebilirsiniz.

Ayrıca bulunduğu platformdan yararlanmak için içeriği kişiselleştirmeniz gerekir. Örneğin, şirketinizin Facebook sayfası için oluşturduğunuz içerik, blogunuzda sunduklarınızdan biraz farklı olabilir. Ek olarak, bir dizüstü bilgisayarda görüntülenen içerik bir mobil cihazda çok farklı görünebilir, bu nedenle duyarlı mobil uyumlu tasarım bir zorunluluktur.

Duyarlı kolay web sitesi oluşturucu

Etkili bir Bağlılık Kampanyası Geliştirin

metin bağlılık programı

Müşterilerinizi dinlemek onların beklentilerini, acılarını ve tercihlerini daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir. Topladığınız geri bildirimlerle, çekici bir müşteri sadakati programı geliştirebileceksiniz. Müşteri sadakati kampanyanızın bir parçası olarak özel indirimler, sınırlı teklifler ve kapılı içeriğe açık erişim sunabilirsiniz.

Bu avantajları sunmak için farklı kanalları test edin: e-posta, web sitenizde canlı sohbet, kısa mesaj, anlık bildirimler. Örneğin, kısa mesaj pazarlaması , özellikle zamana duyarlı teklifler veya bildirimler göndermeniz gerekiyorsa, küçük işletmeler için bile işe yarar.

Ancak akıllıca yapın - bir müşterinin gelen kutusunu en son tekliflerle spamlamak, şirketinizden önemsiz posta klasörüne gönderilen e-postaları almanın kesin bir yoludur. Ayrıca, müşterilerinizden bir katılım hakkı almanız gerektiğini, başka bir deyişle sizden ilgili pazarlama mesajlarını almak için onların onayını almanız gerektiğini de unutmamalısınız.

Hizmetlerinizi Üst Satış ve Çapraz Satış

Müşterilerinize ilk hizmetlerden daha fazlasını sunmanın harika bir yolu, daha yüksek satış ve çapraz satış yapmaktır. Üst satışta, müşteriye satın aldıkları / satın aldıkları veya değişen hizmet seviyelerinin daha pahalı ve yükseltilmiş bir versiyonunu sunarsınız. Bir müşteri sizin açınızdan çok az çaba harcayan basit bir çözüme ihtiyaç duyarken, diğerinin daha fazla zaman alan daha karmaşık bir çözüme ihtiyacı olabilir.

Bununla birlikte, daha kapsamlı çözüm için daha yüksek bir fiyat talep edebilirsiniz. Ardından müşteriye ihtiyaç duydukları hizmet düzeyini yükseltirsiniz.

Çapraz satış, müşterinizin satın aldığı orijinal hizmetle birlikte ilgili bir hizmet sunduğunuz zamandır. Örneğin, bir ürün sunuyorsanız, hizmet veya ürüne bir eklenti olarak hizmet veren ilgili bir ürün sunabilirsiniz. Onlara hala orijinal hizmeti veriyorsunuz, ancak eklenti onu daha iyi hale getiriyor.

 

Bonus İpucu: Müşterilerinizle Birlikte Büyüyen İçerikler Sunun

İçeriğinizi , müşterilerinizin ihtiyaçlarına büyümelerinin her aşamasında hitap edecek şekilde geliştirin . İlk ilgilerinden başlayarak, sunduğunuz şeyin ihtiyaçları olup olmadığını değerlendirebilmeleri için rehberler ve podcast'ler sağlayın. Ardından, hizmetinizi satın almak için son kararı vermelerine yardımcı olmak için teknik incelemeler ve örnek olay incelemeleri gibi kaynaklar sağlayın.

Satın almaya karar verdikten sonra, ücretsiz denemeler, gösteriler ve iyi seçilmiş bir SSS sayfası sunarak işleri kolaylaştırın. Ödeme yapan müşteriler olduklarında, sadakat programları sunmak, ileride çevrimiçi müşterileri tutmaya yardımcı olacaktır. Ayrıca, ara sıra e-posta veya anlık bildirim göndererek onlarla iletişim halinde olun.

Bu temel müşteri tutma taktikleri, çevrimiçi müşterileri elde tutmak ve genel müşteri memnuniyeti düzeyini artırmak için harika bir başlangıçtır. Hedef kitlenizi yakından dinleyin , müşteri deneyiminizi geliştirmeye odaklanın ve çeşitli pazarlama kanallarını test edin.

 

Alexa Lemzy, toplu mesajlaşma sağlayıcısı TextMagic'te müşteri destek yöneticisi ve blog yazarıdır . Makalelerinde müşteriyi elde tutma ve müşteri hizmetleri gibi konuları ele alıyor ve mobil dünyadaki gelişmelerden etkileniyor.


Disqus Yorumları

POPÜLER BLOGLAR / Domainci

Domain satışı ile para kazanmak Bloglar

Domain satışı ile para kazanmak

529 12.01.2021 12:16
Whois Gizlilik Kullanımı - Domainci Bloglar

Whois Gizlilik Kullanımı - Domainci

181 08.02.2021 21:59
Domainci.com.tr Tanıtım Bloglar

Domainci.com.tr Tanıtım

154 03.01.2021 23:23

Ödeme Yöntemleri / Domainci

WhatsApp
908504668361